جراح شانه چه خصوصياتي بايد داشته باشد جراح شانه چه خصوصياتي بايد داشته باشد .

جراح شانه چه خصوصياتي بايد داشته باشد

جراح شانه با تجربه چه كسي است

بهترين جراح شانه كيست؟

با توجه به اينكه تعداد افراد داراي مدرك فوق تخصص جراحي شانه در ايران بسيار كم مي‌باشد دكتر فرهمندي مي‌تواند انتخاب مناسبي براي شما باشد. وي چندين سال است كه در زمينه‌هاي مربوط به جراحي شانه، جراحي‌هاي ترميمي، معالجه و درمان آسيب‌هاي ناشي از انجام ورزش‌ها، جراحي‌هاي مربوط به فلج اعصاب و شبكه براكيال، جراحي‌هاي مربوط به تعويض مفصل شانه و هم چنين جراحي‌هاي مربوط به شكستگي فعاليت مي‌كنند.

معرفي جراح شانه

جراح شانه كيست و چه ويژگي‌هايي دارد؟ تعويض مفصل شانه يكي از موثرترين روش‌هايي است كه براي كم كردن و يا از بين بردن درد ناشي مفصل توسط فوق تخصص جراحي شانه انجام مي‌شود. متخصصان اين رشته پزشكي از اين روش فوق العاده براي درمان بيماري‌هاي مربوط به آرتروز نيز بهره مي‌گيرند. يكي از بزرگترين مزيت‌هاي اين روش، بازدهي بالاي بدن بعد از عمل جراحي است.

در رفتگي شانه صدمه‌اي است كه در آن بازوي فوقاني بيمار از جاي خود بيرون مي‌آيد. شانه از متحرك ترين مفصل‌هاي بدن است كه ممكن است دچار دررفتگي شود.اگر به دررفتگي شانه، شك داريد و علائمي غير طبيعي را احساس مي‌كنيد، به جراح شانه مراجعه كنيد و مراحل درماني زودتر آغاز گردد.

مهم‌ترين علائم در رفتگي شانه چيست؟

شانه‌اي كه به وضوح تغيير شكل داده و از جاي خود خارج شده است.

تورم درنواحي مورد نظر

كبودي و تغيير رنگ در شانمه و اطراف آن

درد شديد در شانه

عدم توانايي در حركت مفاصل

درد شديد و محدوديت در انجام حركات عادي

در رفتگي شانه ممكن است باعث بي حسي، ضعف، سوزن سوزن شدن در نزديكي جراحت و يا اطراف آن شود و حتي ممكن است رفتگي شديدعضلات را تجربه كنيد و درد به مرور افزايش يابد.

مراقبت‌هاي لازم از شانه در رفته قبل از مراجعه به جراح شانه

تا زماني كه بيمار به پزشك و جراح شانه مراجعه كند، لازم است مراقبت‌هايي را انجام دهد تا شانه بيش ازاين آسيب نبيند.

مراقبت كنيد تا مفصل شانه جا به جا نشود و مفصل شانه را درموقعيت فعلي آن نگه داريد.

چه مواقعي دچار درفتگي شانه مي‌شويم؟

ضربه شديد به مفصل شانه كه استخوان و مفصل را از جاي خود خارج كند.

چرخش شديد مفصل شانه در حين بازي و حركت

در رفتگي جزئي بر اثر افتادن و ضربه

آسيب‌هاي ورزشي مانند فوتبال، هاكي، اسكي، ژيمناستيك، وزنه برداري و واليبال

ضربات شديدي به شانه در اثر تصادفات

يك مشكل ژنتيكي وجود دارد كه بيمار دچاربي ثباتي و سستي در عضلات است كه بيشتر از افراد ديگر شانس درر فتگي شانه را دارد.

جراحي شانه چه موقعي لازم است؟

در بخش قبل به شكل مختصري درباره آناتومي مفصل شانه توضيح داديم. حال ميدانيم كه شانه مجموعه پيچيده اي است شامل استخوان، كپسول مفصل، عصب‌ها، تاندون و عضلات. آسيب در هر كدام از اين بخش‌ها يكي از دلايل مراجعه به متخصص جراحي شانه است. بسياري از اين آسيب‌ها ممكن است با قرص يا تمرينات فيزيوتراپي حل و يا كنترل شود.

اما آسيب‌هايي وجود دارد كه تنها با عمل جراحي شانه قابل درمان است. تشخيص روش درمان مشكلات و آسيب‌هاي شانه، مسئله بسيار مهمي است. چرا كه با توجه به عملكرد پيچيده شانه، اگر تشخيص و درمان به درستي انجام نشود، مي‌تواند عواقب و مشكلات بعدي را ايجاد كند.

رسوب كلسيم در تاندون شانه

رسوب كلسيم در تاندون شانه يا تاندونيت كليسيفه، يكي از بيماري‌هايي است كه هنوز علت آن مشخص نيست. باور غلطي وجود دارد كه اين بيماري در اثر مصرف بيش از حد كلسيم رخ مي‌دهد. اما واقعيت اين است كه اين بيماري هيچ ارتباط مستقيمي با مصرف كلسيم ندارد. در اين بيماري قسمتي از بافت تاندون تغيير مي‌كند و فضايي براي رسوب ايجاد مي‌شود. پيشرفت اين بيماري باعث درد شديدي مي‌شود كه از تحمل خارج است.

درمان اين بيماري با توجه به پيشرفت و شرايط هر بيمار متفاوت است. اگر بيماري در مراحل اوليه باشد، از روش‌هاي غيرجراحي براي درمان آن استفاده مي‌شود. اين روش درماني شامل حركات ورزشي است كه به بيمار آموزش داده مي‌شود. علاوه بر آن داروهاي مسكن و تزريق‌هايي ممكن است بر اساس تشخيص پزشك صورت بگيرد تا بيماري متوقف شود.

اما اگر اين درمان‌ها جوابگو نباشد و يا رسوب كلسيم بزرگ باشد، لازم است جراحي شانه انجام شود. روش‌هاي جراحي رسوب كلسيم مي‌تواند سه حالت مختلف داشته باشد:

تخليه استخوان اضافه و تاندون آسيب ديده (آرتروسگوپي به صورت بسته)

جراحي باز

تخليه با سوزن زدن

اگر شما دچار رسوب كلسيم هستيد و يا مي‌خواهيد درباره روش‌هاي درمان و تشخيص آن بيشتر بدانيد مقاله رسوب كلسيم در تاندون شانه را مطالعه كنيد.

دررفتگي مكرر شانه يا ناپايداري مزمن

دررفتگي مكرر شانه يكي از مشكلاتي است كه بسياري از بيماران درباره آن مي‌پرسند و يا براي درمان به مطب مراجعه مي‌كنند. دررفتگي مكرر شانه زماني اتفاق مي‌افتد كه گردي سر بازو از گوي كتف جدا شود.

بايد بدانيد كه تنها روش درمان دررفتگي مكرر شانه، عمل جراحي شانه است. حتي طبق جديدترين متدهاي درماني، با اولين دررفتگي شانه بايد عمل جراحي انجام شود. بعد از عمل جراحي شانه، عملكردي شبيه به يك شانه سالم خواهد داشت. فراموش نكنيد كه امكان دررفتگي يك شانه سالم نيز وجود دارد.

معرفي جراحي آرنج

فوق تخصص جراحي آرنج معمولاً از روش‌هاي مختلفي براي درمان شكستگي استخوان‌هاي آرنج استفاده مي‌كنند. به طور كلي آرنج داراي سه نوع استخوان است كه اسم آنها شامل هومروس، راديوس و اولنا هستند.

فوق تخصص جراحي آرنج و ساير متخصصان و فوق تخصصان براي خدمت به بيماران از ابزارهاي جراحي و يا حتي غير جراحي براي رضايت و نجات بيماران از حوادث و اتفاقاتي كه براي آنها پيش آمده است كمك مي‌گيرند و بدون استفاده از آنها به راحتي نمي‌توان بر آنچه كه وظيفه ذاتي پزشكان است پيروز شوند.

تعويض مفصل آرنج

اگر بيماري مانند: آرتريت روماتوئيد، آرتروز، رماتيسم مفصل داشته و يا آسيبي به آرنج وارد شده باشد، پزشك ممكن است براي درمان، جراحي را انتخاب كرده و همينطور راهي براي جايگزين مفصل قبلي را توصيه كند. اما تعويض مفصل آرنج شامل معايب، مزايا و نكاتي است كه در ادامه مطلب به آن‌ها خواهيم پرداخت


برچسب: فوق تخصص جراحي شانه، جراح شانه، متخصص جراحي شانه، جراحي شانه، فوق تخصص جراحي آرنج،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۶:۲۴ توسط:مدير موضوع: نظرات (0)